.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دولت یارانه‌ها را هر 2 ماه پرداخت می‌کند
سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران اظهار داشت: طرح هدفمندسازی یارانه‌ها یکی از طرح‌های دولت در راستای توانمندسازی اقتصاد کشور است.
دولت یارانه‌ها را هر 2 ماه پرداخت می‌کند

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اعلام اینکه دولت یارانه‌ها را هر دو ماه پرداخت می‌کند، گفت: بودجه عمرانی کشور با صرفه‌جویی در مصرف گاز تامین می‌شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران اظهار داشت: طرح هدفمندسازی یارانه‌ها یکی از طرح‌های دولت در راستای توانمندسازی اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها هستیم، بیان داشت: این قانون یکی از مهم‌ترین قانون‌ها در طول 30 سال انقلاب است.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه هدف بزرگ این طرح قوی کردن مبانی اقتصاد کشور است، تصریح کرد: کاری که از گذشته مانده است با کارشناسی مستقیم دولت و پیگیری‌های ویژه شخص رئیس جمهور در مرحله اجرایی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه همه کارشناسان اقتصادی کشور بر اجرای این طرح تفاهم دارند، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در راستای تحقق چشم‌انداز اهداف 20 ساله کشور است که بر اساس این چشم‌انداز ایران باید قدرت اقتصادی اول منطقه شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه کشور در شرایط فعلی به بسیاری از دانش‌های مهم دست یافته است، گفت: تولید موشک‌های با سوخت جامد و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین چند نمونه از موفقیت کشور است اما این کل راه رفته برای توسعه نیست.

وی با اعلام اینکه در زمینه افزیش ذخایر نفتی و گازی بعد از انقلاب نسبت به اوایل انقلاب به رشد سه تا چهار برابری رسیده‌ایم، تصریح کرد: اما مشکلاتی مانند پایین بودن سطح رشد اقتصادی، پایین بودن نرخ بهره‌وری و بالا بودن نرخ تورم را پیش رو داریم که همه اینها نشان می‌دهد که اقتصاد کشور بیماری مزمن دارد.

میرتاج‌الدینی تنها راه اصلاح ساختار اقتصادی کشور را اجرای طرح تحول اقتصادی خواند و یادآور شد: من اقتصاد دادن نیستم اما راه حلی که دادند این است که باید ریل‌گذاری اقتصادی صورت گیرد که این ریل‌گذاری بر اساس سیاست اصل 44 است.

وی پیشرفت و عدالت را نیازمند داشتن راه درست در ساختار نظام اقتصادی کارآمد دانست و گفت: نخستین بخش طرح تحول اقتصادی بخش یارانه‌هاست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اصلاح ساختار مالیات، گمرک، بانکداری، توزیع سریع و عادلانه کالا و خدمات و بهره‌وری را از مبانی هدفمند‌سازی یارانه‌ها برشمرد و افزود: هدفمندسازی یارانه‌ها مبانی نظری تحقق عدالت است و اگر هدفمندسازی یارانه‌ها اجرا نشود، عدالت اجرا نمی‌شود.

وی از توزیع 100 هزار میلیارد تومان یارانه در هر سال خبر داد و بیان داشت: در چهار سال گذشته 65 هزار میلیارد تومان یارانه توزیع می‌شد که اکنون به 100 هزار میلیارد تومان رسیده است.

میرتاج‌الدینی میزان بهره‌وری در ایران را سه درصد دانست و خاطرنشان کرد: در کشورهای دیگر نظیر ترکیه این میزان به 10 درصد است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.143 seconds.